Demà vespre l’entitat que fa un any i mig va ser notícia a Sineu pels greus aldarulls durant la inauguració de l’estàtua de Jaume II, Fundación Círculo Balear, organitza una conferencia a l’ajuntament de Sineu amb el títol “Jaume II: creador d’un regne dins la mar”, que versarà sobre la creació del Regne de Mallorca i el regnat de Jaume II. El ponent serà Roman Piña Homs, president de la Real Academia de Estudios Históricos de Mallorca i conegut pel seu anticatalanisme visceral, i el presentador serà Jorge Campos, president d’honor de l’entitat Círculo Balear. Això segons un post publicat en un xat de la pàgina xatmallorqui.com. Aquest post, publicat amb el pseudònim de Pepepotamo, diu textualment que la conferència és organitzada “en el marco de los actos organizados por el ayuntamiento” i per tant dóna a entendre que l’ajuntament és conscient dels promotors de l’acte. Díngola ha parlat amb les direccions d’Esquerra i de Sineuers Independents. Des de Sineuers Independents afirmen que es tracta d’una provocació i que és tracta d’un acte polític, tendenciós, que no hauria de sortir al programa de festes. Esquerra diu que no s’entén com, després del que va ocórrer en els actes d’inauguració de l’estàtua, encara no s’han tallat totes les connexions entre l’ajuntament i el Círculo, i que el poble ha de saber la veritat de tot plegat.
El programa de festes per a aquesta propera fira de Sant Tomàs no detalla qui organitza l’acte. Seria lògic que ho fes, donat que si detalla qui organitza els altres actes (per exemple els que organitza l’Obra Cultural Balear). Per cert, un programa de festes que no ha vist tothom: es diu que foren repartits per una empresa externa a l’ajuntament i que no han arribat a totes les cases i que, en algunes, han arribat romputs.
En el darrer ple, Joan Ferriol, regidor del PSOE i un dels donants de l’estàtua (en concret del pedestal), demanà a l’equip de govern sobre com estava el tema, i el batlle li va respondre que n’havien de xerrar en una propera reunió. L’estàtua serà reinstal·lada en un altre punt de sa Plaça, amb un pedestal més baix.
+info: enllaç al post de xat mallorquí (fes clic)
