Joan Tugores, campió del 29è Pla de Mallorca, acaba remull

Fes clic damunt la foto si en vols veure més del Pla petit.

Fes clic damunt la foto si en vols veure més del Pla petit.

Son pare del guanyador, Miquel Tugores, ideòleg de la festa del Much, també va acabar ben remull.

El pare del guanyador, Miquel Tugores, ideòleg de la festa del Much, va acabar tan remull com el fill (foto: Macià Puiggròs).

Joan Tugores Alomar Monara, sineuer de l’A.C.Sineu, de 32 anys, es va proclamar campió de la XXIX edició del Trofeu Pla de Mallorca de ciclisme (Pla petit). Molt malament havien d’anar les coses perquè Monara no s’alçàs amb la victòria, ja que tenia un avantatge de 17 segons respecte al segon classificat. L’etapa de dissabte, amb un recorregut de 33 km entre les localitats de Sineu, Lloret i Pina, va transcórrer a un fort ritme, i controlada en tot moment pels ciclistes de l’A.C.Sineu. La victòria es va disputar a l’esprint i Biel Gacias, que volia guanyar l’etapa al seu poble, es va haver de conformar en la tercera posició. Emilio Genovart (BTT Sineu) va fer setè.

L’edició d’enguany del Pla Petit es recordarà especialment pel bon paper que han fet els ciclistes sineuers. Entre els deu primers, n’hi ha tres de Sineu: Joan Tugores (1r), Tomàs Álvarez (5è) i Mateu Alomar (10è). A més, l’A.C. Sineu ha guanyat la classificació per equips, Mateu Alomar ha quedat en primera posició de la categoria Sènior i Emilio Genovart segon, amb els mateixos punts que el primer, de la classificació de la muntanya.

 

El Pla Gran

En el Pla Gran tampoc hi va haver sorpreses. Alberto Muntaner (en les files de Performance), líder des de la segona etapa (Muro), va ser el flamant guanyador.

La darrera etapa, de 89 km, va tenir un guanyador mundialista; David Muntaner, germà del líder, va anar escapat, pràcticament, durant tota l’etapa i va arribar a meta a 1 minut i 11 segons del pilot. Aquest ciclista va ser Medalla de Plata, juntament amb Albert Torres, al Mundial disputat a Bielorússia el passat mes de febrer.

Segons Xema Estela, 40 anys, que va arribar amb el pilot principal, la darrera etapa va ser bastant dura, a causa de la fortíssima calor (prop de 37 ºC durant la carrera) i la duresa de certs trams de la carrera com el de sa Llimonera (Ruberts), que van haver de pujar en quatre ocasions.

Alguns protagonistes sineuers del Pla gran:

 

La celebració va acabar amb els protagonistes dins l’abeurador.

Joan Monara acabà dins l’abeurador de Es Fossar. També hi acabaren el director tècnic, Martí Ferriol Parreta i el president del club, Joan Riutort Bernada. Els més joves allargaren les celebracions fins a altes hores de la nit a l’Écafè.

 

Del text: Victòria Riutort

De les fotos: Miquel Puiggròs, Victòria Riutort, Macià Puiggròs i A.C. Sineu.

 

Galería fotogràfica PLA GRAN:

 

Galería fotogràfica ENTREGA DE TROFEUS:

+info: Podeu veure fotos del Pla petit, aquí (fes clic).

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari