Avui matí un grupet de fotògrafs i de models estaven treballant en la Placeta de Sant Marc. Una model era fotografiada devers les onze del matí davant del monument del lleó, envoltada d’un grapat de tècnics. Sembla ser que eren feines d’una empresa alemanya per a una propera campanya publicitària. Una munió de curiosos observava l’escena des d’uns metres. També ha estat la xerrameca dins dels cafès de sa Plaça.
Tanmateix, la imatge d’una jove bonica, vestida glamourosament, posant vora un monument i seguint les instruccions d’una altra persona, comença a ser habitual a Sineu. Alguns, principalment els aturats i els jubilats que prenen cafè allà devora, observen encuriosits l’escena. Però no com fa una dotzena d’anys, quan segurament mig poble hagués anat a xafardejar.
Sineu, amb un dels cascs antics més preuats per directors i artistes, és una de les poblacions més escollides per a rodatges de pel·lícules i documentals, i com a plató fotogràfic. Algunes imatges han tingut molt ressò mediàtic i publicitari, com ara l’anunci de televisió de la beguda de Martini amb Coca-Cola, ara fa tres anys anys (vegeu Díngola número 0), que suposà un desplegament tècnic i en recursos humans sense precedents a Sineu (sa Plaça tancada al trànsit durant dos dies, i prop de mig centenar de tècnics de so, de llum, càmeres, actors i directors que hi treballaven).
(foto: Joan Josep Bonnín)
