Dia 24 de maig hi ha eleccions municipals, però també autonòmiques. Dia 24 es trien els integrants dels consistoris, dels Consells (òrgans insulars) i del Parlament (de les Illes Balears).
A Sineu, fins a cinc partits optaran a aconseguir regidors: el Partit Popular, el Pi (Proposta per les Illes), Sineu s’ho mereix (el nou partit escindit del PP), Gent per Sineu (una mena d’agrupació d’independents, MÉS i Esquerra) i el PSIB-PSOE.
Però, què succeeix a nivell supramunicipal? Tenim cap sineuer en les llistes al Consell i al Parlament? Vegem-ho:
Partit Popular
Pep Oliver Boter, exbatle de Sineu i actualment diputat en el Consell de Mallorca, sembla que no anirà en llistes supramunicipals aquestes eleccions. Tanmateix sembla segur que Tomeu Mulet li te reservat un lloc de les llistes locals.
Més per Mallorca
La desfeta entre MÉS i Esquerra deixa les llistes d’aquesta coalició en un estat lleugerament diferent del que votaren els participants a les primàries. Aleshores dos sineuers optaven a les llistes, Pep Florit Boiret i Rafel Gelabert Titina. Els esdeveniments posteriors a les primàries, prou coneguts per tots, ompliren pàgines de diaris i, també, de Díngola. Florit (d’Iniciativa-Verds) anirà en les llistes de MÉS al Consell de Mallorca, però Titina (Esquerra) ja no anirà en aquestes llistes per aquesta desfeta. En les primàries Florit va ser escollit en 15a posició.
PSIB-PSOE
L’històric dirigent socialista sineuer, també càrrec d’UGT, Toni Gelabert Coramet, jutjat per dur una camiseta verda el dia de les passades eleccions europees, ocupa el darrer lloc de la llista del parlament. Gelabert tanca la llista del partit, en la 3a posició entre els suplents.
Esquerra

Patri Martín, presidenta d’Esquerra a Sineu, va en les llistes de Gent per Sineu a nivell local, i de Guanyem a nivell autonòmic.
Després de la brega entre MÉS i Esquerra Republicana, aquest darrer no es presenta en aquestes eleccions i ha donat llibertat de vot als seus militants i simpatitzants. Tanmateix, alguns membres del partit s’han acostat a Guanyem, la coalició impulsada inicialment per Esquerra Unida. Així, Patri Martín Cobas, presidenta d’Esquerra a Sineu, va en les llistes de Guanyem pel parlament balear.
El PI
Pere Joan Mestre Sarrier, actualment regidor de Convergència per Sineu, també anirà en les llistes del Consell de Mallorca. Serà la quota sineuera del PI.

