Acabat el temps de bulla i fresses arriben les set setmanes de Quaresma. Avui és el Dimecres de Cendra, el primer dia de la Quaresma, i a la parròquia de Sineu es trasllada el santcrist de la Sang de l’Hospital a l’església parroquial. Avui vespre, a les 20h, es concentraran els feligresos a l’oratori de Sant Josep, i d’allà partirà la comitiva amb la venerada imatge portada per la Prohomonia fins a l’església, on hi romandrà fins al Diumenge del Ram.

Fotografia Macià Puiggròs
El santcrist de la Sang és obra de Gaspar Gener (ca. 1535-1590) de 1584. Aquest es trobava inicialment a la capella de les Ànimes del temple parroquial, fins que el 1742 passà a l’oratori de l’Hospital. Des de temps immemorials aquesta imatge és la que presideix la processó del Dijous Sant.
«En el oratorio de San José, por otro nombre Hospital, propiedad del Magnífico Ayuntamiento, se venera la efigie de la Sangre de Nuestro Sr. Jesucristo, imagen que es llevada bajo doselete el jueves santo en la procesión que costea el Magnífico Ayuntamiento y sale del mismo edificio, con gran acompañamiento del pueblo y regresando sobre las diez de la noche. Antes de ahora estaba la planta alta destinada á oficinas municipales y casa capitular y en la actualidad, todo el edificio está destinado al abrigo de pobres de esta villa.» (Boletín comercial: periódico jurídico, industrial y de comercio de las Baleares, núm. 17, 1 d’abril de 1897, pàg. 2).
