El dia de la Fira es recuperarà el Concurs Morfològic de Cavall Mallorquí

Agricultura, Pesca i Medi Natural, juntament amb l’Ajuntament de Sineu, recupera, després de quinze anys, el Concurs Morfològic de la Raça Autòctona del Cavall Mallorquí

La XIX edició d’aquest esdeveniment es durà a terme gràcies al conveni de col·laboració entre l’IRFAP, el Consistori i l’Associació de Criadors i Propietaris de Cavalls de Pura Raça Mallorquina

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, a través de l’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP), va signar ahir el conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sineu i l’Associació de Criadors i Propietaris de Cavalls de Pura Raça Mallorquina per celebrar el XIX Concurs Morfològic de la Raça Autòctona del Cavall Mallorquí. D’aquesta manera, i després de quinze anys, el Govern recupera aquest esdeveniment, que es durà a terme a Sineu el dia de la Fira de Maig.

A l’acte de la signatura hi assistiren el conseller Joan Simonet; el batle de Sineu, Tomeu Mulet; la gerent de l’IRFAP, Georgina Brunet, i el secretari de l’Associació de Criadors i Propietaris de Cavalls de Pura Raça Mallorquina, Toni Mas.

Simonet va destacar que «el cavall mallorquí és una raça autòctona amenaçada que actualment compta amb un cens de 156 femelles i 184 mascles, criats i gestionats en 85 explotacions. Després de molts d’anys, recuperar el concurs morfològic de la raça li dona la visibilitat i el reconeixement que mereix i es contribueix així a conservar-la». En aquest sentit, el conseller va remarcar que «és important que la societat conegui l’existència i les característiques d’aquesta raça, única al món, que forma part del nostre patrimoni genètic i cultural».

En la mateixa línia, la gerent de l’IRFAP va dir que «la celebració d’un concurs morfològic facilita informació als criadors per seleccionar millor els animals reproductors. A més, impulsa l’adquisició d’animals reproductors selectes i en promociona les qualitats».

Actualment, quinze races de les Illes Balears estan categoritzades en el Catàleg oficial de races de bestiar estatal, totes són autòctones i totes estan en situació d’amenaça.

La nota de premsa distribuïda posteriorment a l’acte incidia que “conservar i millorar la raça de cavall mallorquí suposa un avenç que aporta una base essencial de biodiversitat, resistència i adaptabilitat davant amenaces com el canvi climàtic, les malalties emergents, les condicions de producció i les demandes del mercat i de la societat. Al mateix temps, aquest avenç es constitueix com un instrument imprescindible per al desenvolupament sostenible del sector ramader.”

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari