[XXI MUCADA] El batle ja ha signat el decret que regularà horaris d’obertura, música per altaveus i taulells exteriors

A les 21 h, tornada a la normalitat. Les sancions poden anar entre 1000 euros, per posar música més enllà de les 21 h, fins a 3000 euros per tenir els banys tancats.

Tal com vàrem avançar en aquest article (pitjau aquí damunt) l’Ajuntament preparava un decret especial publicat a raó de la “necessitat d’actuacions addicionals que no disposen d’una reglamentació i d’una normativa concreta, donada la excepcionalitat de l’esdeveniment” de la festa en honor a lo Much de Reig i la Muca.

El decret, que podeu consultar al portal de l’Ajuntament (pitjau aquí damunt), conté mesures referents als taulells exteriors que podran muntar els bars i restaurants (exclusivament per a servir begudes), els tassons (que han de ser reutilitzables, com ja s’usa d’ençà que ho promogué la mateixa Muchal Foundation), la música (amb dues zones on només hi podrà sonar la música de l’organització, el Fossar i la plaça) i l’horari d’acabament de la festa (que obliga a aturar la música a exteriors i interiors a les 21 h, així com també a retirar els taulells exteriors).

El decret estableix els preus de l’ocupació de via pública amb tassers desmuntables 30 euros per metre i l’obligació de pagar un banys  portàtils (90 euros) per cada fracció de fins a 10 metres de taulell. Aquesta és l’aportació que faran els negocis privats a una festa que per mor de la mateixa popularitat fa requerir una gran inversió en organització per una banda, i seguretat i neteja per l’altra, amb un rendiment econòmic per als locals dedicats a l’hostaleria que supera qualsevol altre esdeveniment celebrat durant tot l’any.

El fet que també els aparcaments especialment habilitats als afores del nucli tancaran a les 22 h i un reforç del servei del tren, segons ens va explicar el batle Tomeu Mulet, fa que s’esperi un desallotjament dels espais que hauran congregat milers de persones sigui prou eficient com per recompondre la normalitat més prest que mai.

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari