La Plataforma Macrogranges NO vol que es modifiquin les Normes Subsidiàries de Sineu, per evitar la construcció de la instal·lació avícola

La plataforma MACROGRANGES NO, ha presentat avui un informe la finalitat del qual, segons nota de premsa de l’entitat, és que l’Ajuntament de Sineu comenci a fer les passes necessàries per a la tramitació de la modificació puntual de les Normes Subsidiàries per a la restricció d’usos del sòl rústic per a activitats ramaderes intensives.

Segons la plataforma, «després de conèixer que la majoria de formacions polítiques manifesten que el model econòmic que promouen les macrogranges no es idoni per a les Illes Balears, es fa necessari regular aquesta activitat». Per aquest motiu la plataforma insta a l’Ajuntament de Sineu a fer la primera passa i a tramitar a una modificació puntual de les normes subsidiàries.

El projecte de la macrogranja és, segons la plataforma, «incompatible amb les Normes Subsidiàries actuals, ja que vulnera articles clau sobre la protecció del sòl rústic, medi rural, medi ambient i la protecció de les possessions rústiques».

Segons la plataforma, la modificació puntual de les Normes Subsidiàries, per via d’urgència, s’hauria de centrar en establir limitacions clares i precises sobre l’ús del sòl per activitats ramaderes intensives.

+info: entrada al registre de l’Ajuntament

+info: sol·licitud de la plataforma

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari