Ahir, tal com va publicar el digital comarcal Tot Pla, el servei d’Ordenació del Territori informava en sentit desfavorable el projecte de macrogranja de gallines de Sineu.
Per una banda, els tècnics del Consell exposen que “no es fa cap referència al planejament municipal vigent ni a la documentació del procediment de les activitats subjectes a autorització ambiental integrada ni a la documentació requerida per l’Avaluació d’Impacte Ambiental”. La instal·lació avícola no s’adapta a les normes subsidiàries vigents dins el municipi i, per tant, en seria necessària una modificació feta a posta.
Segons el mateix diari digital, el document del servei d’Ordenació Territorial també fa referència a la generació d'”enderrocs o abocadors de fems, ja que no s’admeten que aquests afectin terrenys agrícola-ramaders, forestals ni que s’ubiquin en llits de corrents d’aigües, paisatges pintorescs, en llocs visibles des de carreteres i trajectes, en voltants d’àrees de població o àrees turístiques, i en paratges preservats i en llocs que puguin perjudicar la salubritat d’un sector, fer malbé vegetacions interessants, que puguin contaminar aigües o causar trastorns en obres i instal·lacions”. Finalment, remarca “la protecció de les possessions rústiques de pintoresca situació, amenitat, singularitat topogràfica o record històric” com és la contrada de Son Venrell, que, a més inclou un espai reconegut amb la categoria d’ANEI.
El promotor reitera que no han rebut comunicacions oficials sobre les deficiències tècniques i que els impactes anunciats pels biòlegs i geòlegs “neixen del desconeixement”.
Avui ha aparegut al diari Última Hora una entrevista a Onofre Ballester, administrador d’Avícola Son Perot i Avícola Ballester, qui ha afirmat que el projecte és “viable ambientalment i productivament”. Assegura que aquesta casta d’explotacions “no toquen en cap moment el terreny natural” i que “els seus animals a penes consumeixen aigua“. Afegeix, “si els veïnats de Sineu no tenen aigua, no poden donar la culpa a les gallines“.
Quant a la pudor de gallinassa, diu que les granges en si no fan olor, sinó que en fan quan “escampen adobs [de fems de gallina] a la terra”, que considera “adob natural “.
A la mateixa entrevista esgrimeix l’argument de la “sobirania alimentària” i se sorprèn que la gent parli de “macrogranja” si la comparen amb les granges dels seus competidors de fora de Mallorca. En qualsevol cas, conscient de l’oposició veïnal i política, té esperances que els autoritzin la construcció de la granja de Son Venrell.
