Quin Sant Antoni tendrem a Sineu?


MOBILITAT

Els municipis més santantoniers viuen la festa a les totes. Sa Pobla, Manacor, Muro, Artà, Son Servera, Pollença… Tot i això, Sant Antoni és un sentiment, i d’alguna manera tots els municipis celebren d’alguna manera la festa. Tanmateix, la festa grossa és, com sabem, als municipis citats.

Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) habilita serveis especials amb motiu de les festes de Sant Antoni i Sant Sebastià. L’empresa pública ha programat trens nocturns per a les revetles de Sant Antoni (nit i matinada del dijous dia 16 al dia 17) i Sant Sebastià (nit i matinada del diumenge dia 19 al dia 20) i trens de reforç durant l’horabaixa del dijous 16, dissabte de Sant Antoni, i des de primera hora de l’horabaixa i fins a la finalització del servei a la nit per al dissabte 18, diumenge 19 i dilluns 20, dia de Sant Sebastià. Podeu consultar horaris dels trens especials aquí (fes clic), o a la pàgina de SFM (fes clic aquí).

SANT HONORAT

Avui vespre els Dimonis de sa Cova des Fossar de Sineu fan un correfoc a Algaida, en el marc de Sant Honorat. Serà a partir de les 11h a sa Plaça del poble.

CORREFOC A SINEU

L’habitual correfoc dels Dimonis de sa Cova des Fossar a Sineu tendrà lloc aquest dissabte 18, a partir de les 22:30h, a la plaça des Fossar. El divendres 17, a les 20h, els dimonions de sa Cova des Fossar seran els encarregats, com és habitual, d’encendre el fogueró de l’Ajuntament.

TORRADA

El fogueró municipal, en el que l’Ajuntament convida a botifarró i sobrassada per torrar, serà el divendres 17, dia de Sant Antoni. Com hem dit més amunt, els dimonions de sa Cova des Fossar seran els encarregats d’encendre’l.

BENEÏDES

Dissabte 18, a les 16h, a la plaça des Fossar, tendran lloc les tradicionals beneïdes de Sant Antoni, amb concurs de carrosses, carruatges i carrosses, amb la participació dels caparrots de Sineu i dels xeremiers, i amb premis de fins a 100€.

SANT SEBASTIÀ

Sant Sebastià, festa grossa a Palma, és copatró de Sineu. Com que un percentatge molt gran de sineuers treballen a empreses amb seu a Palma, molts sineuers tenen lliure dia 20.

La revetla de la nit del 19 al 20, a Palma, enguany inclou propostes com Maria Hein, Xanguito, Jaume Anglada, Tomeu Penya, Joan Dausà, Suasi… Recordem també que hi ha un Sant Sebastià alternatiu, Sant Kanut, que enguany fa 30 anys. I enguany, un ben conegut, pel polèmic cartell dissenyat per Lluïsa Febrer, La Santa Punxada o Sant Sebastià Q (consultau aquí per més info).

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari