Sineu feminitza el nomenclàtor

L’Ajuntament potencia la presència de noms de dones a l’espai públic, que actualment no hi tenen presència.

En el ple extraordinari d’avui s’ha fet un pas endavant en la feminització del nomenclàtor als espais públics de Sineu i retrà homenatge a cinc dones posant-hi el nom en carrers i una plaça. Molta gent ha assistit al Ple, sobretot, familiars de les dones homenatjades i membres de Dones d’Arrel.

Plaça de les Comares, a la confluència dels carrers de s’Alou i dels Aljubs.
En record de les dues darreres comares domiciliàries de Sineu: Francisca Perelló i Ferrer sa Comare vella (Muro,?) i Margalida Rebassa i Oliver sa Comare (Sineu, 1923 – 2011).

Carrer de Francisca Alomar i Martorell. Mezzosoprano, entre el carrer Major i la plaça Es Fossar, actualment denominat carrer del Jutge.
Francisca Alomar i Martorell de Ca ses Ferrers (Sineu, 1957 – 2008), una reconeguda intèrpret.

Carrer de Margalida Alonso i Roig. Mestra, a la travessia que uneix el carrer de l’Hospital i el carrer Nou.
Margalida Alonso i Roig sa mestra Alonso (Sineu, 1838 – 1920), una mestra que va contribuir a l’educació de nombroses generacions quan el magisteri oficial era encara un col·lectiu amb escassa participació femenina.

Carreró de Montserrat Florit i Alomar. Bibliotecària, el tram del camí de Son Quetgles entre el carrer Concòrdia i el Vial de Llevant.
Montserrat Florit i Alomar Donada (Sineu, 1931 – 2018), exercí de bibliotecària entre els anys 1953 i 1991 a la primera biblioteca de Sineu lligada a l’entitat bancària La Caixa.

Amb aquest acord, l’Ajuntament aprofundeix en el compromís de revertir la nul·la presència de noms de dona al nomenclàtor de Sineu. Recordem que l’actual plaça de Sant Marc, entre els anys 1930 i 1987, era la plaça de Santa Catalina Thomàs; i que l’actual carrer de la Pau, entre 1931 i 1936, va rebre el nom de la fundadora de l’associació feminista Fraternidad Cívica: Catalina García de Salmerón.

Es preveu instal·lar les rajoles amb les noves denominacions en el marc de les festes patronals de la Marededéu d’agost.

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari