Més per Sineu reclama l’aprovació del pressupost de 2025 amb arguments del PP


MÉS per Sineu empra part dels arguments que el PP ha retret al Govern estatal per demanar a la Sala que presenti el pressupost de 2025

El principal partit de l’oposició municipal ha presentat aquesta setmana una moció a l’Ajuntament perquè havent passat cinc mesos del 2025 “l’Ajuntament de Sineu encara no té pressupost”. En una nota de premsa expliquen que “mentre el Partit Popular, a través del Senat i amb una moció, retreu al govern de l’Estat que no ha presentat el projecte del Pressupost, Més per Sineu ho retreu a l’equip de govern del PP de Sineu. Per això, feim servir part de l’argumentari de la moció que el PP va registrar al Senat dia 15 d’abril per a demanar al Govern que compleixi amb la Constitució i presenti el Projecte de Pressupost General per al 2025”.

En el cas de Sineu, l’equip de govern ha de complir el que determina el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

L’argumentari que han copiat i adaptat de la moció del PP al Senat és el següent: “Els
Pressuposts són la norma principal d’un Govern i la que defineix en què s’han d’invertir els recursos públics, com es distribuiran les càrregues fiscals i quines són les prioritats econòmiques, socials i institucionals d’una legislatura. Són l’eina mitjançant la qual un executiu expressa el seu full de ruta i el seu compromís amb la rendició de comptes.”

A parer de Més “el fet de no haver presentat el pressupost municipal, ressalta la falta de projecte polític de Tomeu Mulet i suposa un greu menyspreu de la funció de control i del dret dels ciutadans a conèixer i valorar el rumb econòmic del poble”. Consideren que “una situació així genera inestabilitat, impedeix una gestió eficaç dels recursos
públics i dificulta l’execució de programes estratègics”. Com a postil·la, afegeixen que “la incapacitat per a presentar uns pressuposts a temps és el reflex més clar d’un equip de govern sense rumb, sense cohesió i sense estratègia a mig termini.”

La intenció de Més per Sineu és que la moció pugui ser tractada en el proper plenari de la Sala.

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari