Xeixa, grup amb la guitarra i veu d’Antoni J. Fluxà

L’arquitecte i ceramista Antoni Fluxà, especialment conegut a Sineu pel seu taller i botiga de ceràmica damunt la riba del Mercadal, també té ànima de músic i bé ho ha demostrat en els consecutius “Xerefusió” que ha acompanyat la banda formada ad hoc per a cada espectacle amb les seves guitarres. És ben recordada la seva sorprenent aparició amb la guitarra-capsa de puros. Recentment ha decidit endinsar-se més en aquesta faceta musical i s’ha plegat amb diferents músics sota la marca Xeixa.

Xeixa és un projecte de folk-rock amb ànima mediterrània. El grup neix de la trobada entre músics de diversos estils units per una mateixa sensibilitat: la música amb arrel, la paraula amb pes i el desig de commoure des de la senzillesa.

El grup ha treballat en una col·lecció de poemes musicats del poeta Josep M. Llompart, donant forma a un repertori anomenat “Aniré fent via” que uneix la seva lírica amb sonoritats acústiques, influències mediterrànies i pinzellades de folk-rock d’autor.

Xeixa, segons diuen ells, “és un projecte obert, en evolució, que cerca el diàleg entre la tradició poètica i l’expressió musical contemporània”.

Els components són:

Antoni J. Fluxà, guitarra i veu

Jeroni Rullan, llaüt

David García, baix

Joan Carles Bonnín, bateria

Presenten el seu treball el proper dia 22 de juny a Sa Congregació de la Pobla a les 19 h.

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari