Segons fonts de la Conselleria d’Hisenda, Sineu s’ha estalviat 752.941€ en l’impost de successions

Abans de les festes de Setmana Santa, la Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació, va remetre informació sobre els efectes que ha tengut, fins ara, la supressió de l’impost de successions. Segons han informat fonts de la conselleria a DíNGOLA, entre el 18 de juliol del 2023 i el 31 de gener de 2026, a Sineu s’han vist beneficiades 119 persones o famílies, amb un estalvi total de 326.510€, per transmissions de pares a fills o nets, o entre cònjugues. També 25 persones o famílies, amb un estalvi de 426.431€, entre germans, tios o nebots.

Va ser una de les primeres mesures de Marga Prohens, només deu dies després de la investidura. El 18 de juliol del 2023, el Govern de les Illes Balears va aprovar en Consell de Govern extraordinari l’eliminació de l’Impost sobre Successions i l’eliminació de l’Impost sobre Transmissions en la compra del primer habitatge habitual.

L’esquerra, en canvi, sempre ha sostingut que l’eliminació de l’impost afavoreix a les rendes més altes i trenca la progressivitat fiscal. La disputa dreta-esquerra per l’impost de les herències forma part d’un debat més ampli sobre el finançament autonòmic i l’autonomia fiscal de cada comunitat, i és més complexe que no sembla.

L’esquerra defensa que els tributs han de ser progressius i que l’impost de successions és una eina per a la redistribució de la riquesa i per evitar la concentració de capital en poques mans.

PER PARTITS

PP i VOX a favor de l’eliminació, PSIB-PSOE i Podemos en contra, MÉS en contra amb matisos.

Per partits, el PP ho duia en el seu programa i va ser una de les primeres mesures de Prohens, MÉS per Mallorca es partidari de recuperar-lo per a rendes superiors a 1 milió d’€, i el PSIB-PSOE i Podemos són partidaris de recuperar-lo com abans.

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari