Massa locals nous per unes butxaques tan buides? Quin Nadal!

gintonic2Fins a sis nous locals han obert o reobert aquestes passades setmanes a Sineu. Amb aquests ja son una quarantena els locals destinats a la restauració o a l’oci nocturn en una població de menys de quatre mil habitants (deu ser, sense por d’equivocar-nos, una de les poblacions de Mallorca amb major índex de bars i restaurants per habitant i per quilòmetre quadrat).

Així, al carrer Jaume I, molt prop del vial de circumval·lació, s’ha obert un local per a berenars. L’emblemàtic restaurant alemany del carrer Major, el Soultapas, reobre les portes després de tres mesos tancat (això sí, amb nous propietaris). En la mateixa àrea, a sa Plaça, s’obre un local de menjars i copes allà on va ser una tenda d’esports i, fa uns anys, una pambolieria: Es Clot. La pizzeria que fa cantonada amb la carretera de Lloret i el vial també ha reobert les portes. Finalment, al Fossar, fa uns dies va obrir el nou local, l’é Cafè, com ja informarem en aquesta pàgina (fes clic), però es diu que també es reobrirà en breu el pub situat a damunt el restaurant S’Indic.

Fa just uns mesos, també al Fossar, va obrir un restaurant de cuina oriental, un dels pocs negocis que encara mancaven en el poble.

Propietaris d’altres restaurants, cellers i bars, afirmen que això no anirà bé. Un d’ells, de fet, diu que “no és or tot el que llueix i, si has de pagar cambrers i lloguer del local, i amb la crisi que ens fueteja, no veig molt clar que es pensen fer ara tots aquests”. De fet, una altra treballadora del mateix local diu que, per aquestes festes de Nadal, preveuen que la gent surti de copes i a sopar només la Nit de Nadal i la Nit de Cap d’Any, “i posarem uns preus ridículs per aquests dies, perquè sinó la gent soparà a ca seva i farà botellada”. En canvi hi ha usuaris que veuen que l’obertura de més locals podria, a mitjà termini, suposar una oportunitat per revitalitzar de nou l’oci nocturn al poble i dur-lo a aquells temps de “Sineu, sempre de festa”, que es posà de moda fa una dècada.

Notícia relacionada: aquesta (fes clic).

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari