El 19 de novembre de 2012 la comunitat de Germanes de la Caritat rodaren definitivament la clau del convent finalitzant així una estada al nostre poble de 148 anys. Durant els dos anys i mig que han transcorregut d’ençà de la partida s’han anat succeint els rumors sobre el devenir del patrimoni moble i immoble. A la Díngola núm. 15, de desembre de 2014, ja informàrem de la donació per part de la Congregació a l’Ajuntament de l’immoble ubicat al carrer Ponent i que, respecte a l’edificació del carrer Rvd. Arnau Ramis, s’estaven fent gestions amb la família Dameto -benefactors de la comunitat de Sineu- per procedir segons la voluntat dels donants originals.

Sor Joana va ser una de les darreres monges del Convent de les Germanes de la Caritat de Sineu. Ara el convent es posarà a la venda.
La setmana passada hi va haver una reunió a la Rectoria de Sineu entre la superiora general i l’administradora general de la Congregació, Sor Bàrbara Pasqual i la sineuera Sor Antònia Sastre respectivament, quatre representants de la família Dameto, l’ecònom diocesà, Mn. Antoni Amorós, i el rector de Sineu, Mn. Guillem Feliu, on es va exposar la situació actual de l’edificació. Dels tres solars on, el 1863, el canonge Lloatxim Dameto i Descatlar construí el convent, dos pertanyien a la família Dameto i l’altre a una altra benefactora; això es tradueix a l’actualitat en què un 60% de l’edificació retorna a mans de la família benefactora (Dameto) i pel que fa al 40% restant (de l’altra benefactora) s’ha de procedir segons el que va estipular la donació original: s’ha de vendre aquesta part i destinar els beneficis a dir misses, entre setmana, en sufragi de l’ànima de la benefactora, del canonge Lloatxim Dameto i de tots els sineuers que participaren en la construcció del convent. El passat dilluns 13 de juliol es va signar la cessió a la família benefactora i a la parròquia de Santa Maria de Sineu i en breu es posarà l’immoble a la venda.

