Aquest diumenge s’estrena ‘Tentol’ a IB3, en el que diversos sineuers han dit la seva ‘e’

Aquest diumenge 26 a les 21:30 h s’estrena Tentol, a IB3 Televisió, un programa que gira sobre el patrimoni lingüístic de les Balears. Com a tal, no hi podia faltar el parlar sineuer, la seva e, i les dites populars associades al nostre municipi (com ara la coneguda “me cagon Sineu” -fruit de la ràbia d’haver de pagar els imposts a Sineu- o allò de que “els sineuers sovint veuen el gep dels altres i no el seu”).

Durant mesos Joan Farrés (abans Ona Mediterrània) i Marga Mateu (ARABalears, diversos programes de TV i ràdio, etc.) han anat contactant amb diversos sineuers per fer-los sortir en el programa, que s’estrena finalment aquest diumenge. El programa és produit per Far Visuals i presentat per la montuïrera Marga Mateu, amb la col·laboració d’Adrià Martí i Jorra Santiago.

Com ja vàrem avançar en la secció de xafarderum de la passada DíNGOLA en paper, diversos sineuers han participat en diverses peces del programa: Joan Josep Bonnín i Miquel Puiggròs, d’aquesta revista, Jero Ferriol, la professora Francisca Caimari (que va publicar fa anys un estudi sobre la parla sineuera), i diversos altres que tendreu oportunitat de veure i escoltar a partir d’aquest diumenge.

Tentol té també un concurs radiofònic que es farà els dimarts a les 18 hores a IB3 Ràdio.

Desconegut's avatar

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari