
L’Ajuntament ja té preparat el programa per la Fira de Sant Tomàs, que tendrà lloc com és habitual el segon cap de setmana de desembre, i aquestes setmanes el regidor de festes Pedro Àlvarez està enllestint els darrers punts pendents, segons va comentar a DíNGOLA.
Un dels plats forts d’enguany és, segons el regidor, la cultura. Així, la fira comptarà amb l’obra de teatre ‘El porc’, una exposició de pintura d’Antònia Font (Maria de la Salut, 1968), i una trobada de corals mallorquines que agruparà grups de tota l’illa.
“El porc” és una adaptació de Stratégie pour deux jambons, del dramaturg Raymond Cousse (1942 – 1991), l’obra francesa més representada arreu del món als anys vuitanta, i ara duita als escenaris de Mallorca per Minut 1 Teatre –per ara s’ha exhibit a municipis com Porreres, Santanyí i altres–.
Dirigida per Chus Martín i Santi Celaya, i protagonitzada per Pedro Orell, “El porc” ens planteja d’una forma intimista i sincera les darreres hores de vida d’un porc. Però és una metàfora, ja que en realitat el que fa l’obra és una reflexió sobre la nostra manera de viure però sobretot de morir. Quin sentit té la nostra vida? Quin sentit li donam?.
Per altra banda, la fira de matances seguirà el seu esquema habitual, el diumenge, amb la recreació de les feines de la matança, però enguany ja hi haurà al manco una part del mercadet en funcionament el dissabte horabaixa i vespre. La Societat de Caçadors de Sineu enguany col·laborarà amb la mostra.