Josep Miquel Arenas Beltran, Valtònyc, el cantant sineuer que es va exiliar a Bèlgica a finals de maig per no haver d’ingressar a presó per les lletres de les seves cançons, ha de saber el proper dimarts si la justícia belga accepta finalment el recurs de la Fiscalia de Flandes a la denegació de l’extradició del cantant.
Valtònyc es va presentar a un jutjat d’instrucció de Gant (Bèlgica) el passat 5 de juliol, a causa de l’euroordre de detenció –per terrorisme!– que havia emès el govern espanyol. La justícia belga, però, el va deixar en llibertat. El 21 d’agost els jutges del país decidiren oficialment no extradir-lo a Espanya de manera automàtica. El 3 de setembre un jutge de Gant va citar la fiscalia i la defensa del jove (que exerceixen els advocats Paul i Simon Beckaert i Gonzalo Boye) i, després d’uns dies, el 17 de setembre va comunicar la seva decisió final: Bèlgica no extraditava el jove. La fiscalia va presentar un recurs contra la decisió del jutge, i la Cambra d’Apel·lacions va donar un mes a un tribunal de tres jutges d’aquesta cambra per tornar a pronunciar-se sobre el cas del mallorquí. Aquest 6 de novembre s’ha de conèixer la decisió de la justícia belga.
Paral·lelament, segons va publicar ahir ElNacional.Cat (fes clic), el cantant va presentar una demanda contra Espanya al Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH) d’Estrasburg, per la seva condemna, el passat 22 d’octubre.

