La cita forma part de les trobades organitzades per l’Associació Nova Estació interessada a conèixer experiències d’organització socials, polítiques i econòmiques que donen o cerquen resposta a un model basat en la cooperació, la propietat col·lectiva i la democratització de la producció, l’educació, les cures i que, per damunt de tot, posi la vida al centre del debat, obrint el camp a la transformació social, ecològica i econòmica tenint en compte les reivindicacions dels col·lectius de migrants, de dones, de moviments com els LGBTI i d’altres.
En aquesta mateixa línia el passat 21 d’agost es va a organitzar la xerrada “Habitatge Cooperatiu. Models Alternatius de Consum”, conduïda per Joan Miquel Gual i va aplegar a més d’una vintena de persones interessades a conèixer, oportunitats i reptes del model cooperatiu d’habitatge de sessió d’ús.
Sobre l’autor
Iván Miró i Acedo (1975) és sociòleg, soci de la cooperativa de treball La Ciutat Invisible, coautor de Les cooperatives obreres de Sants (2010, amb Marc Dalmau), Construint municipi des dels moviments socials (2010) i De la protesta al contrapoder (2007), entre altres títols. Participa a l’Assemblea de Barri de Sants des de 1997.
Presentacions a Mallorca
Miró presenta aquests dies a Mallorca el seu darrer llibre Ciutats Cooperatives. El sociòleg participa com ponent a les jornades Reflexions per l’autonomia a l’ELÈCTRICA – ATENEU POPULAR (Plaça Josep Maria Quadrado, Palma) demà divendres 6 a les 19.00h, i passat demà dissabte 7 a la mateixa hora a Sineu a la cerveseria MÓN, de la mà de l’Associació Nova Estació.