Aquests dies són els dies que solen arribar els primers cabots (Delichon urbica) a Sineu, procedents del seu lloc d’hivernada, el centre i sud d’Àfrica (vegeu aquest post -fes clic- de l’any 2015, amb informacions de Xavier Egurrola). Arriben poc a poc. Ara uns, després una grapada més, i fins a omplir els carrers de Sineu i de qualsevol municipi dels Països Catalans i d’Europa en general.
Oronelles -hirundínids com els cabots- i falzies -apòdids- també arriben aquestes dates, a l’entrada de primavera. De fet, el refranyer popular diu que «per Sant Josep el tord marxa i l’oroneta vé».
Tots aquests ocells, insectivors, són bons per llevar moscards, tan molests en s’estiu. És un plaer per a la vista veure els nostres carrers plens de vida, amb l’arribada d’aquests ocells, que s’uneixen als sempre presents teuladers -passèrids-, que són com un més de la casa.