El Ciclop 2021 s’estén fins a l’octubre, després d’un cap de setmana que va ser de vertigen, amb llargues coes i llistes d’espera

Per primera vegada, el Festival de Teatre Visual de Sineu (Ciclop 2021) s’estén fins a l’octubre amb dues propostes que encara es poden trobar a Sineu: una d’elles és l’exposició Talking Bodies del fotògraf mallorquí Lucas Ottone, que es va inaugurar durant el festival i es podrà visitar a l’espai Vi-és Sineu fins al 15 d’octubre.

L’endemà, dia 16 d’octubre, finalitzarà la Ciclop Extension Laboratory Week, plantejada com a una extensió del festival Ciclop, un complement a la seva part pedagògica i de connexions internacionals, i a la vegada, un marc de trobada entre creadors nacionals i internacionals. L’esdeveniment, que tendrà lloc de l’11 al 16 d’octubre, proposa una setmana d’interacció entre Pauline Roelants i Maarten van der Put –líders del col·lectiu United Cowboys, i programadors de l’espai d’exhibició i residències Art House, a Eindhoven– amb un amb un grup de 8 creadors balears (que ja s’hi poden inscriure), a més de 2 artistes vinculats a United Cowboys i 2 més de Cia. Sargantana (Ripoll). Aquesta activitat compta amb el suport d’Acción Cultural Española (AC/E).

Primer sold out complet de la història del Ciclop

Grades plenes, llargues cues i llistes d’espera a taquilla. És el balanç habitual de Ciclop 2021, però enguany les entrades s’han exhaurit en venda anticipada i s’ha arribat al 100% d’ocupació en totes les sessions. I és que la sisena edició del Festival de Teatre Visual de Sineu, Ciclop 2021, ha vist els carrers plens i ha batut el rècord d’assistència de la història de l’esdeveniment.

“Això demostra les ganes que hi ha de festival, de normalitzar de nou les experiències culturals i de seguir endavant reivindicant el talent local”, reflexionava diumenge, Biel Jordà, codirector artístic del Festival de Teatre Visual de Sineu.

Així, el poble de Sineu s’ha sorprès un any més gràcies a la línia artística del festival, sempre apostant per l’escena contemporània, el risc, la innovació, els espectacles participatius i de nous llenguatges. No és estrany, doncs, que els dos espectacles més exitosos fossin el work in progress Medea (muchas historias pueden ser contades a partir de una sola), de la Cia. La Contrapiel, que va  esgotar entrades en dos dies, i Les petites coses de la Cia. La Mecànica, que va treure a escena els nins i nines que van participar d’un taller durant la setmana prèvia al festival.

Un altre dels plats forts, per l’expectativa generada al poble i l’originalitat de la posta en escena, fou la Demon Fashion Week, la recuperació de la participació dels Dimonis de la Cova des Fossar dins el Ciclop, on poguérem tornar a veure foc a la cova des Fossar mentre desfilaven els dimonis mostrant l’evolució de la vestimenta “dimoniera” durant els darrers 14 anys.

Aquesta nova edició del Ciclop està organitzada pel C.IN.E. i l’Ajuntament de Sineu amb el suport de l’Institut d’Estudis Baleàrics, el Consell de Mallorca i A/C Española i la col·laboració de sineuers, artistes visuals i associacions de la vila.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: