El 2023, els usuaris de la targeta intermodal podran viatjar gratis en qualsevol línia de l’EMT (siguin transbordaments o siguin viatges únicament amb la xarxa urbana). Els viatges amb les línies A1 i A2, les de l’aeroport, també seran gratuïts.
Cal recordar, però, que la gratuïtat només s’aplica als viatges fets amb la targeta intermodal. Per tant, les tarifes de targeta bancària, de bitllet senzill i de bitllet QR no canvien. És imprescindible que els usuaris de la targeta la validin en pujar o baixar del bus, tal com fan quan passen pels torns del tren i del metro per garantir la seguretat i facilitar la gestió del servei de transport públic. Des de l’1 de gener, la penalització per no validar és de 0,30 €. Per tant, tot i que el servei sigui gratuït, s’ha de tenir saldo carregat a la targeta intermodal (un mínim de 5 euros).
Tot això és fruit del conveni de col·laboració existent entre el Consorci de Transports de Mallorca (CTM), que gestiona la xarxa TIB (tren, metro i xarxa de busos interurbans), i l’Ajuntament de Palma i l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT Palma). Aquest conveni s’ha prorrogat en un Acord del Consell de Govern d’ahir, dilluns.
👏👏👏