Qui són els autors del llibre que presentem aquest divendres?

Com vàrem anunciar en aquest post de fa uns dies (fes clic), el fotògraf Miquel Riutort i Pou i el lingüista Felip Munar i Munar seran aquest divendres 17 de febrer a Sineu per presentar el llibre Festes, tradicions i costums a Mallorca (Documenta Balear, 2023).

L’acte, que començarà a les 19.30h, es farà a la sala d’actes de l’ajuntament.

El llibre, amb pròleg de l’escriptor Gabriel Janer Manila i del fotògraf Tino Soriano, reviu les festes, les tradicions i els costums de Mallorca amb les paraules de Felip Munar i les fotografies de Miquel Riutort. Hi trobareu les festes de primavera, com les de Pasqua i Sant Jordi; les d’estiu, amb Sant Joan i els dimonis; les fires de tardor i la celebració de Tots Sants, i també les d’hivern, com Sant Antoni. Són anys de treball del fotògraf perseguint l’essència i l’ambient de les festes tradicionals i les neofestes, com les del Much o les actuacions dels Dimonis de la Cova del Fossar que hi tenen el seu espai.

Qui són, però, els Felip Munar i Miquel Riutort?

Presentar Felip Munar (Lloret, 1960) és gairebé un insult. Conegut arreu del Pla de Mallorca, de Mallorca, de les Illes Balears i dels Països Catalans, el llorità Felip Munar és un dels rostres més coneguts en la divulgació de la nostra cultura. Doctor en filologia catalana, ha estat professor de la UIB i mestre d’espanyol i de francès. Tanmateix, és més conegut per la seva faceta divulgadora: ha participat i participa en nombrosos programes d’IB3, ha fet articles per a nombrosos mitjans de la premsa escrita, ha col·laborat sovint amb l’OCB –i, a Sineu, amb DíNGOLA–, i a nivell local de Sineu també va ser el presentador de les habituals glosades que organitzava el Celler Can Font ara fa uns anys.

Miquel Riutort (Palma, 1955) és llicenciat en Física. Tot i això, la seva passió és la fotografia. Va ‘debutar’ amb una exposició, ‘Mirades d’aquí i d’allà: fotografies amb sentiment’, l’any 2007, en el centre cultural dels Rentadors del Jonquet de Palma. En el seu compte d’Instagram té etiquetat el seu perfil amb els hashtags #fotografies amb sentiment i #streetphotography. Durant els darrers anys ha perseguit l’essència i l’ambient de les festes mallorquines, per plasmar-ho en imatges.

About dingolasineu

Consell de redacció de la revista DÍNGOLA de l'Obra Cultural Balear de Sineu.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: