
El Senat va aprovar el dimecres eliminar del Codi Penal el delicte d’injúries a la Corona i ultratge a Espanya. Ho va fer arran de la proposició que va presentar Esquerra Republicana de Catalunya i Bildu, amb el suport de MÉS, Más País i Compromís. A més del vot nacionalista i de l’esquerra, la proposta també va comptar amb el vot del PSOE, tot i que en un inici es va mostrar crític amb la Proposició de Llei. Així, hi votaren en contra 111 senadors, entre els quals hi ha els de Vox, Ciutadans i el Partit Popular.
Recordem que el cantant que residia a Sineu Josep Arenas Valtònyc és a l’exili, per una condemna d’injúries a la Corona.
El senador per les Balears de MÉS per Mallorca, Vicenç Vidal, va reclamar la despenalització. “L’idiota del monarca ens ha robat molt durant 50 anys”, va dir Vidal, que va remarcar que “volem que el Borbó pagui i que Valtònyc pugui tornar a Mallorca”.
El recorregut de la proposició de llei pot ser, però, curt. Perquè ara haurà de passar pel parlament, on el PSOE podria votar-hi en contra.